Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTracey, Terence J.; Sedlacek, William E.
TitelPrediction of College Graduation Using Noncognitive Variables by Race.
QuelleIn: Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 19 (1987) 4, S.177-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Students; College Graduates; College Students; Higher Education; Longitudinal Studies; Predictive Validity; Student Attitudes; Test Validity; White Students; Noncognitive Questionnaire
AbstractIn 1979 and 1980, college freshmen (N=1766) completed the Noncognitive Questionnaire (NCQ). The validity of the NCQ in predicting graduation status after five and six years was assessed for Black and White students. Results indicated that the noncognitive dimensions measured by the NCQ were significantly related to graduation but the traditional measures of academic ability were not. (NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: