Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBambara, Linda M.; und weitere
TitelA Comparison of Reactive and Nonreactive Toys on Severely Handicapped Children's Manipulative Play.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 9 (1984) 2, S.142-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Education; Feedback; Multiple Disabilities; Play; Severe Disabilities; Time on Task; Toys
AbstractCompared to nonreactive toys (ones without or with restricted sensory feedback), reactive toys had a substantially greater influence on the amount of time each of three severely disabled children (6-9 years old) spent in manipulative activity. Comparative effects of two toy classes on visual attention to toy play were inconclusive. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: