Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKossuth, Karen C.
TitelSuggestions for Comprehension-Based Computer-Assisted Instruction in German.
QuelleIn: Unterrichtspraxis, 17 (1984) 1, S.109-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Communicative Competence (Languages); Computer Assisted Instruction; German; Grammar; Higher Education; Notional Functional Syllabi; Second Language Instruction; Student Participation
AbstractReports on a project in communicative computer-assisted instruction for students of German, which incorporates elements of surprise and variety into the sessions with the computer. Using a notional format, word games are used in relevant ways, creating a similarity to real conversation. This, in turn, gives the students a normal range of grammatical forms rather than a planned sequence. (SL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: