Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Nollendorfs, Cora Lee |
---|---|
Titel | Fairy Tales for Language Instruction: Poisoned Apple or Gold from Straw? |
Quelle | In: Unterrichtspraxis, 16 (1983) 2, S.290-94 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Fairy Tales; German; Higher Education; Second Language Instruction; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Fairy tale; Fairytale; Fairytales; Fairy-tale; Fairy-tales; Märchen; Deutscher; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Fremdsprachenunterricht; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Defends the use of fairy tales in the second language classroom and specifically discusses their use in beginning German courses and in intermediate conversation and composition classes. (EKN) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |