Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStrain, Phillip S.
TitelGeneralization of Autistic Children's Social Behavior Change: Effects of Developmentally Integrated and Segregated Settings.
QuelleIn: Analysis and Intervention in Developmental Disabilities, 3 (1983) 1, S.23-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAutism; Behavior Modification; Mainstreaming; Observation; Peer Relationship; Socialization; Special Classes
AbstractFour seven- to ten-year-old boys with autistic behavior were examined with behavioral and observational measures in a peer mediated training, an integrated generalization assessment, and a segregated generalization assessment setting. Results favored the developmentally integrated condition for increases of positive social behaviors. (Author/MC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: