Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDomer, D. E.; Johnson, A. E., Jr.
TitelSelective Admissions and Academic Success: An Admissions Model for Architecture Students.
QuelleIn: College and University, 58 (1982) 1, S.20-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Admission Criteria; Architectural Education; Cognitive Processes; College Admission; Creative Thinking; Higher Education; Longitudinal Studies; Models; Predictor Variables; Standardized Tests; Student Attrition; Student Characteristics; Success
AbstractA statistical analysis of the predictive potential of academic and nonacademic student characteristics in an architecture school provides a model for other institutions to make their admissions processes and programs for retention more effective. The study was of 10 freshman architecture classes at the University of Kansas. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: