Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRush, Jean C.; Lovano-Kerr, Jessie
TitelResearch for the Classroom: An Ecological Impact Statement.
QuelleIn: Art Education, 35 (1982) 2, S.11-15Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArt Appreciation; Art Education; Children; Classroom Research; Cognitive Development; Elementary Education; Visual Literacy; Visual Perception
AbstractDiscusses the findings of 13 sequential studies done by Project Zero on children's sensitivity to artistic styles. Research indicated that there is a developmental sequence in artistic perception. Young children could learn to identify artistic styles but often had difficulty connecting the original paintings with small reproductions used in experiments. (AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: