Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLado, Robert; und weitere
TitelBiliteracy in Preschool--The SED Center Experience.
QuelleIn: AGENDA, 11 (1981) 2, S.7-9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Education; Bilingual Students; Hispanic Americans; Literacy; Objectives; Preschool Education; Reading Achievement; Reading Attitudes; Reading Games; Reading Instruction; Spanish; Teaching Methods
AbstractImpressive evidence shows individual bilingual Hispanic children from low-income backgrounds becoming biliterate in Spanish and English by first grade. Reading is presented to preschoolers as a game; they are first taught to read in Spanish and then in English. Parental participation is crucial. Impact differs according to starting age. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: