Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlder, Douglas D.
TitelThe Future that Never Arrived: Teaching the Survey History Course.
QuelleIn: Community College Social Science Journal, 3 (1980) 2, S.3-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Conventional Instruction; Discovery Learning; History Instruction; Instructional Innovation; Introductory Courses; Postsecondary Education
AbstractPresents an overview of methods used in teaching introductory history courses: the lecture, telecourses, programmed instruction, film, multimedia presentations, audio-visual tutorials, self-paced instruction, discussion, simulation, and oral history projects. Decries the underuse of these alternatives. Examples of programs using innovative approaches and covering unusual topics are cited. (AYC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: