Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRiding, R. J.; Calvey, I.
TitelThe Assessment of Verbal-Imagery Learning Styles and Their Effect on the Recall of Concrete and Abstract Prose Passages by 11-Year-Old Children.
QuelleIn: British Journal of Psychology, 72 (1981), S.59-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Style; Cognitive Tests; Elementary Education; Imagery; Language Processing; Literary Devices; Prose; Reading Comprehension; Recall (Psychology); Semantics
AbstractThe verbal-imagery code test appeared to differentiate between individuals on their immediate recall of prose materials which differed in style with respect to the amount of visual description and semantic complexity. These findings are consistent with the view that there is a verbalizer-imager learning style continuum. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: