Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAugust, Gerald J.; Felker, Donald W.
TitelRole of Affective Meaningfulness and Self-concept in the Verbal Learning Styles of Black and White Children
Quelle(1977)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Students; Cognitive Style; Elementary Education; Elementary School Students; Learning; Racial Differences; Self Concept; Student Attitudes; Verbal Learning; White Students
AbstractWhite and black fifth grade children, representing two levels of self-concept and social class, recalled nouns which they had prerated for likability. High self-concept white children recalled positively rated words more readily than negatively rated words, while high self-concept black children recalled negative words more readily than positive words. (Author/JKS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: