Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShaffer, Justin F.; Lopez, Jordan
TitelHow Chemical Engineering Students Feel about Biology
QuelleIn: Chemical Engineering Education, 57 (2023) 1, S.7-13 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shaffer, Justin F.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-2479
SchlagwörterChemical Engineering; Biology; Student Attitudes; Required Courses; Undergraduate Students; Emotional Response; Beliefs; College Science; Science Education
AbstractChemical engineering students are typically required to take biology courses and many pursue biotechnology related careers. However, it is unknown what emotions students have toward biology that can influence curricular design. We surveyed 246 students and found that 74.6% have overall positive emotions toward biology because they find biology interesting or beneficial to humanity. Students had negative emotions because of a poor prior course experience or because of their belief that that biology requires too much memorization. (As Provided).
AnmerkungenChemical Engineering Education, Chemical Engineering Division of ASEE. 675 Wolf Ledges Parkway Suite 2459, Akron, OH 44309. Tel: 352-682-2622; e-mail: cee@che.ufl.edu; Web site: https://journals.flvc.org/cee/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chemical Engineering Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: