Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHadi, Parvaneh; Symons, Duncan
TitelThe Role of Robotics in the Development of Creativity, Critical Thinking and Algorithmic Thinking
QuelleIn: Australian Primary Mathematics Classroom, 26 (2021) 3, S.9-13 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1326-0286
SchlagwörterRobotics; Educational Technology; Technology Uses in Education; Creativity; Critical Thinking; Algorithms; STEM Education; Thinking Skills; Mathematics Instruction; Elementary School Mathematics
AbstractAs technology quickly evolves, there are breakthroughs in science, space exploration, medical and engineering fields almost every day. In the future, there will be more complicated science and technology problems that need specialized researchers and scientists to find an optimized solution. This paper presents the role of robotics in supporting algorithmic thinking, critical thinking, and student's problem-solving in mathematics education. This research supports the first steps towards using coding in primary school mathematics education. (ERIC).
AnmerkungenAustralian Association of Mathematics Teachers (AAMT). Tel: +61-8-8363-0288; e-mail: office@aamt.edu.au; Web site: https://primarystandards.aamt.edu.au/Journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Primary Mathematics Classroom" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: