Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeuzeroth, Johannes; Budke, Alexandra
TitelThe Effects of Multilinguality on the Development of Causal Speech Acts in the Geography Classroom
QuelleIn: Education Sciences, 10 (2020), Artikel 299 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Heuzeroth, Johannes)
ORCID (Budke, Alexandra)
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2227-7102
SchlagwörterGeography Instruction; Multilingualism; Content Analysis; Cooperative Learning; Oral Language; Lesson Plans; Speech Acts; Classroom Communication; Second Languages; Foreign Countries; Teaching Methods; Immigrants; Metalinguistics; Metacognition; Language Variation; Attribution Theory; German; Second Language Learning; Academic Language; Secondary School Students; Russian; Code Switching (Language); Language Usage; Grade 10; Grade 11; Germany; Kyrgyzstan
AbstractThis explorative, qualitative study examines the use and effectiveness of resources of multilinguality, with particular regard to the development of causal links in geography classes. Contentual and linguistic strategies of multilingual pupils in creating causal links were collected and evaluated systematically. This was done by means of a qualitative content analysis of oral, cooperative lesson sequences. A model on how to deal with multilingual, systemic learning settings is presented as a resulting hypothesis. (As Provided).
AnmerkungenMDPI AG. Klybeckstrasse 64, 4057 Basel, Switzerland. Tel: e-mail: indexing@mdpi.com; Web site: http://www.mdpi.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: