Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStanley, Peter
TitelThe Best of Times and the Worst of Times for Young People: A Tale of Two Surveys
QuelleIn: Teachers and Curriculum, 8 (2005), S.25-30 (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2382-0349
SchlagwörterHealth Promotion; Well Being; Secondary School Students; Foreign Countries; Adolescent Attitudes; Adolescent Development; Health Behavior; Comparative Analysis; At Risk Students; Antisocial Behavior; Help Seeking; Drinking; Smoking; Violence; Substance Abuse; Marijuana; Student Surveys; New Zealand
AbstractThis paper compares information obtained from two surveys of school students. The national Youth2000 survey and the local Whatuora investigation contribute complementary quantitative data on the characteristics and behaviour of young people in New Zealand. As well, there are particular insights about students who are at risk and questions are raised relating to the delivery of human service interventions and regarding further research. (As Provided).
AnmerkungenWilf Malcolm Institute for Educational Research. Faculty of Education, University of Waikato, Private Bag 3105, Hamilton 3240, New Zealand. Tel: +64-7-858-5171; Fax: +64-7-838-4712; e-mail: wmier@waikato.ac.nz; Web site: http://tandc.ac.nz/tandc
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teachers and Curriculum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: