Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuelskamp, Diana
TitelTraditional/Block Scheduling, Gender, and Test Scores in College Biology Course
QuelleIn: Learning Assistance Review, 19 (2014) 1, S.45-51 (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1087-0059
SchlagwörterBlock Scheduling; School Schedules; Gender Differences; Scores; Science Tests; Biology; College Science; Science Instruction; College Students; Student Surveys; High Schools; Grades (Scholastic); Statistical Analysis; Effect Size
AbstractBlock scheduling is the reallocation of a school day into longer class sessions to allow for more active teaching strategies and active engagement of students, in the effort to increase student performance. Various types of block scheduling exist. Traditional scheduling is when the school day is divided into six to eight sessions, with each session lasting from approximately 40 to 51 minutes. This paper seeks to find if test scores in a college biology course are significantly affected by high school scheduling type, gender, and the combined effects of both. (As Provided).
AnmerkungenNational College Learning Center Association. Web site: http://www.nclca.org/tlar
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Assistance Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: