Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoziol, Natalie A.; Kretch, Kari S.; Harbourne, Regina T.; Lobo, Michele A.; McCoy, Sarah W.; Molinini, Rebecca; Hsu, Lin-Ya; Babik, Iryna; Baraldi Cunha, Andrea; Willett, Sandra L.; Bovaird, James A.; Dusing, Stacey C.
TitelSTART-Play Physical Therapy Intervention Indirectly Impacts Cognition through Changes in Early Motor-Based Problem-Solving Skills
Quelle(2023), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0898-5669
SchlagwörterPhysical Therapy; Intervention; Cognitive Processes; Psychomotor Skills; Problem Solving; Program Evaluation; Infants; Developmental Delays; Thinking Skills; Program Effectiveness; Motor Development; Child Development; Toddlers; Play; Bayley Scales of Infant and Toddler Development
AbstractPurpose: This study tested whether the Sitting Together and Reaching to Play (START-Play) physical therapy intervention indirectly impacts cognition through changes in perceptual-motor skills in infants with motor delays. Methods: Participants were 50 infants with motor delays randomly assigned to START-Play plus Usual Care Early Intervention (UC-EI) or UC-EI only. Infants' perceptual-motor and cognitive skills were assessed at baseline and 1.5, 3, 6, and 12 months post-baseline. Results: Short-term changes in sitting, fine motor skills, and motor-based problem-solving, but not reaching, predicted long-term changes in cognition. START-Play indirectly impacted cognition through motor-based problem-solving but not sitting, reaching, or fine motor skills. Conclusions: This study provided preliminary evidence that early physical therapy interventions that blend activities across developmental domains and are supported by an enriched social context can place infants on more optimal developmental trajectories. [This is the online version of an article published in "Pediatric Physical Therapy" (ISSN 0898-5669).] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: