Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRubin, Beth C.; AbuelHaj, Thea R.; Graham, Eliot; Clay, Kevin Lowell
TitelCultivating Urban Civic Educators: Transforming Preservice Teacher Education with Youth Participatory Action Research
Quelle(2016), (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAction Research; Participatory Research; Teacher Education Programs; Elementary School Students; Middle School Students; High School Students; Citizenship Education; Transformative Learning; Urban Schools; Disadvantaged; Social Justice; Teaching Methods; Field Experience Programs; Student Teachers; Program Descriptions; Teacher Competencies; Minority Group Students
AbstractPreparing teachers to be civic educators is especially critical in urban schools serving marginalized populations. This paper proposal describes the use of a highly interactive, student-centered, and social justice-oriented teaching strategy -- youth participatory action research (YPAR) -- to support new urban teachers working at all grades level and subject areas in developing civic teaching competencies. This paper provides an analysis of seven years of data collected from an innovative field experience in an urban teacher education program in which student teachers lead elementary, middle and high school students in youth participatory action projects. This research considers the potential for YPAR to serve as part of the preparation of urban teachers to be transformative civic educators. (As Provided).
AnmerkungenAERA Online Paper Repository. Available from: American Educational Research Association. 1430 K Street NW Suite 1200, Washington, DC 20005. Tel: 202-238-3200; Fax: 202-238-3250; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: