Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPierce, Robyn; Chick, Helen; Watson, Jane; Dalton, Michael; Les, Magdalena
InstitutionMathematics Education Research Group of Australasia
TitelTrialling a Professional Statistical Literacy Hierarchy for Teachers
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the Mathematics Education Research Group of Australasia (MERGA) (35th, Singapore, Jul 2-6, 2012).
Quelle(2012), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Mathematics Skills; Teacher Competencies; Foreign Countries; Statistical Analysis; Questionnaires; Focus Groups; Teacher Attitudes; Elementary School Teachers; Secondary School Teachers; Knowledge Base for Teaching; Australia
AbstractTeachers now require high levels of statistical literacy in order to take advantage of the many statistical reports analysing assessment data that are provided by system authorities. In this report 16 items from the Attitudes and Statistical Literacy Instrument (ASLI) are used with 704 teachers to provide a hierarchical scale of teacher ability to interpret these assessment data. Using Rasch analysis, three levels of ability are identified, related to reading values, comparing values, and analysing a data set. Implications are drawn for professional learning for teachers and for further research. [This research received additional funding from the Victorian Curriculum and Assessment Authority (VCAA) and the Department of Education and Early Childhood Development (DEECD) (renamed the Department of Education and Training (DET) in 2015).] (As Provided).
AnmerkungenMathematics Education Research Group of Australasia. GPO Box 2747, Adelaide SA 5001, Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: sales@merga.net.au; Web site: http://www.merga.net.au/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: