Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHowley, Caitlin; Hambrick, Kimberly
InstitutionICF International
TitelAttachment and Aspiration: What Influences Rural Youths' Educational and Residential Plans? White Paper
Quelle(2011), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHigh Schools; Second Language Learning; Geographic Regions; Rural Areas; Attachment Behavior; Socioeconomic Status; Academic Aspiration; Place of Residence; High School Students; School Districts; English (Second Language); Influences; Gender Differences; Grades (Scholastic); Kentucky; New York; North Carolina; Ohio; South Carolina; Virginia
AbstractBuilding on recent research, ICF sought to explore how socioeconomic status and attachment to place influence rural youths' educational and residential preferences across a wider geographic region. Our research questions included: What are rural high school students' educational and residential plans? And what factors influence rural youths' plans for adulthood? This white paper summarizes ICF's findings using the National Center for Education Statistics' Common Core of Data. First we identified districts with locale codes of 41 (rural fringe), 42 (rural distant), and 43 (rural remote) in eight states: Delaware, Iowa, Kentucky, New York, North Carolina, Ohio, South Carolina, and Virginia. Because we also examined the experiences of rural English Language Learners (ELL), we then selected and identified rural districts with ELL growth rates of 100 percent or higher between 2000-2001 and 2007-2008. Finally, we identified high schools within selected districts, for a total of 612 high schools. (Contains 2 figures, 2 tables, and 12 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenICF International. 9300 Lee Highway, Fairfax, VA 22031. Tel: 800-532-4783; Tel: 703-934-3603; Fax: 703-934-3740; e-mail: info@icfi.com; Web site: http://www.icfi.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: