Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhitehead, Karen; Rasmussen, Chris
TitelUndergraduate Students' Mental Operations in Systems of Differential Equations
[Konferenzbericht] Paper presented at the 27th International Group for the Psychology of Mathematics Education Conference Held Jointly with the 25th PME-NA Conference (Honolulu, HI, Jul 13-18, 2003), v4 p411-418.
Quelle4 (2003), S.411-418 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterUndergraduate Students; Equations (Mathematics); Calculus; Mathematics Instruction; College Mathematics; Mathematical Logic; Teaching Methods; Interviews; Mathematical Concepts
AbstractThis paper reports on research conducted to understand undergraduate students' ways of reasoning about systems of differential equations (SDEs). As part of a semester long classroom teaching experiment in a first course in differential equations, we conducted task-based interviews with six students after their study of first order differential equations and prior to instruction on SDEs in order to obtain baseline data on their conceptual resources for SDEs. Interpretative analysis of the interview data generated the following three themes pertaining to student reasoning in situations dealing with SDEs. First, students used their conception of rate as a reasoning tool. Second, students used quantification as a mental operation, and third, students enacted what we call a function-variable scheme in their efforts. [For complete proceedings, see ED500860.] (Author).
AnmerkungenInternational Group for the Psychology of Mathematics Education. 35 Aandwind Street, Kirstenhof, Cape Town, 7945, South Africa. Tel: +27-21-715-3559; Fax: +27-88-021-715-3559; e-mail: info@igpme.org; Web site: http://igpme.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: