Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPetrello, Nora
TitelCan Ability Grouping Help Educators Meet Higher Educational Standards?
Quelle(2000), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Academic Standards; Elementary Education; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Heterogeneous Grouping; Homogeneous Grouping; Teacher Attitudes
AbstractThis paper presents different perspectives on homogeneous and heterogeneous ability grouping of students on an elementary school level. The teachers and administrators were surveyed to discover their preferences and attitudes toward homogeneous and heterogeneous class design and ability grouping within the classroom. Many journal articles advocated heterogeneous grouping. Teachers, however, advocated homogeneous grouping. Additionally, three ability groups (high, middle, and low) were examined to see whether each individual group benefited from heterogeneous or homogeneous grouping. Results found that the lower ability group benefited the most from heterogeneous designs and ability grouping. (Contains 10 references.) (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: