Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrapsy, Ronald P., Jr.
TitelHenry David Thoreau: American Transcendentalism and the Implications for Rhetoric in American Civic Education.
Quelle(1999), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Citizenship Education; Citizenship Responsibility; Civics; Democratic Values; Higher Education; Rhetoric; Social Values
AbstractThe American Philosopher Henry David Thoreau provides modern students an important perspective on the state and operation of democratic institutions and society. Many critics of his philosophy cite the author's inability to live up to his articulated tenets as grounds to dismiss the exhortative writings as idealistic and implausible. This essay examines Thoreau's writings from the perspective of a rhetorical educator; showing how Thoreau was acutely aware of his "rhetorical voice" and his image as a "shining example" of Transcendentalism for citizens to follow. Communication teachers might employ Thoreau's writings as both an embodiment of civil disobedience and an example of the power of discourse in building a social ideal upon which to base our educational vision. Contains a 15-item selected bibliography and 23 notes. (Author/RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: