Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenScott, John W. (Hrsg.); Seidman, Laurence (Hrsg.)
TitelFolksong in the Classroom, 1992-93.
Quelle8 (1993) 1-3, (97 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Elementary Secondary Education; Folk Culture; Heritage Education; Jews; Music; Religious Cultural Groups; Social History; Social Studies; Songs; United States History; Urban Culture; Womens Studies
AbstractThe eighth volume of "Folksong in the Classroom" covers three periods in U.S. history where folk music was a cornerstone in the lives of people. The first issue of the volume contains a brief history of the Jewish experiences and hardships and how individuals stood by each other in maintaining a rich, musical, Yiddish folksong heritage. Nine popular Yiddish songs are listed along with suggestions, to present the music. A 10-item discography concludes the issue. The second issue refers to the Depression and New Deal where many immigrants worked long hours in factories. Songs created during this time reflect the abuse of big business and the forced labor of young children. This issue concludes with a bibliography/discography, song notes, and suggestions for teachers. Issue 3 explores the 1800s when women worked in New England textile factories in order to help support their families. Most of the women were immigrants who were discriminated against because of their European and Eastern European backgrounds. A 12-item discography/bibliography concludes this issue. (JAG)
AnmerkungenFolksong in the Classroom, John W. Scott, P.O. Box 264, Holyoke, MA 01041.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: