Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGu, Yongqi; und weitere
TitelHow Often Is Often? Reference Ambiguities of the Likert-Scale in Language Learning Strategy Research.
Quelle(1995), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmbiguity; College Students; English (Second Language); Foreign Countries; Higher Education; Language Research; Learning Strategies; Likert Scales; Questionnaires; Rating Scales; Second Language Learning; Statistical Analysis; Test Format; China
AbstractBased on personal experience, this paper examines the ambiguities of the Likert-type 5-point scale in learning strategy elicitation. Four parallel questionnaires consisting of the same batch of 20 items taken from the Oxford scale (1990) were administered among a group of 120 tertiary level, non-English majors in China. Questionnaire 1 used the Oxford scale without specifying dimensions of reference. Questionnaire 2 told the respondents to choose their answers by comparing with their peers in the same grade. Questionnaire 3 asked them to select their present behavioral frequency as compared with their own past learning experience in secondary schools. In questionnaire 4, subjects were told to check off the relevant frequency of a behavior by comparing its frequency of occurrence with that of other language skills. Results showed that out of the 20 items used, 13 were significantly different among the four questionnaires. Methodological implications for questionnaire research are discussed, and suggestions for future research are proposed. (Contains 25 references.) (Author/NAV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: