Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLong, Greg; Clark, David Anthony
InstitutionNorthern Illinois Univ., DeKalb. Research and Training Center for Traditionally Underserved Persons Who Are Deaf.
TitelDefining Traditionally Underserved Persons Who Are Deaf. NIU-RTC Research Brief.
Quelle(1993), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Classification; Clinical Diagnosis; Communication Skills; Deafness; Definitions; Disadvantaged; Educational Needs; Independent Living; Individual Characteristics; Interpersonal Competence; Job Skills; Language Impairments; Low Achievement; Multiple Disabilities; Rating Scales
AbstractThis paper addresses issues in the definition of traditionally underserved persons who are deaf. It notes that these people have traditionally been labeled as low functioning, low achieving, multiply handicapped, minimal language skilled, and disadvantaged. A new definition, developed by the Northern Illinois University Research and Training Center on Traditionally Underserved Persons Who Are Deaf, emphasizes placing responsibility for the less-than-optimum functioning on the service delivery system rather than on the individual. Definition development involved identifying characteristics of the population and analyzing responses to a survey of 810 deaf educators and deafness rehabilitation counselors. Respondents ranked the following critical characteristics for defining this population: (1) communication skills, (2) independent living skills, (3) social skills, (4) vocational skills, and (5) academic achievement. A rating scale utilizing these factors was developed and is included. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: