Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchlesinger, Sarah; Garrett, Sherrye Dee
InstitutionAmerican Newspaper Publishers Association Foundation, Reston, VA.
TitelCelebrate Theatre!
Quelle(1993), (46 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Cultural Activities; Elementary School Students; Enrichment Activities; Intermediate Grades; Lesson Plans; Middle School Students; Middle Schools; Secondary Education; Secondary School Students; Theater Arts
AbstractDeveloped in celebration of the 100th anniversary of the Broadway theater, this guide provides activities that encourage middle, junior, and senior high school students to use newspapers to answer questions about 22 plays. Detailed lesson plans are included for three Broadway hits: "Cats,""Les Miserables," and "Jelly's Last Jam." Abridged lesson plans are provided for 19 other plays, including "Camelot,""Lost in Yonkers,""The Sisters Rosensweig,""Tommy," and "Guys and Dolls." The guide also offers background information about the theater-newspaper connection and the history of Broadway, as well as suggestions about how to use the guide and sections on theater jargon and bibliographic resources. (NKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: