Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConnell, Michael L.; Ravlin, Susan B.
TitelThe Flagpole Factory: Providing a Referent for Linear Equations.
Quelle(1989), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Computer Oriented Programs; Computer Software; Computer Uses in Education; Equations (Mathematics); Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Tests; Problem Solving; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Word Problems (Mathematics)
AbstractA change of emphasis in mathematics education may be needed from a mechanical and computational focus to a problem-solving approach. A first step in facilitating this goal is to place children in situations emphasizing problem-solving skills, requiring them to develop and apply their own logic structures. This paper describes a microcomputer based interactive icon processor for use in helping students develop a referent base for the solution of systems of simultaneous linear equations. The instructional model used in this paper proceeds from the initial use of manipulatives through abstraction via four transitional problem types: manipulatives, sketches, mental pictures, and abstraction. The processor as an anthropomorphic expert is available when help or feedback is needed, and as currently implemented, possesses a certain degree of responsiveness to individual differences in problem-solving strategy. In addition, the computer keeps a chronological record of the operations a student using the software performs, as well as the number, content, and sequencing of hints given. A sample word problem and solution steps are appended. (YP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: