Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHollifield, John
InstitutionERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education, Urbana, IL.
TitelAbility Grouping in Elementary Schools.
Quelle(1987), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAbility Grouping; Classes (Groups of Students); Elementary Education; Elementary Schools; Literature Reviews; Mixed Age Grouping; Small Group Instruction
AbstractThis ERIC Digest summarizes Robert E. Slavin's 1986 comprehensive review of research on the different types of ability grouping in elementary schools. Slavin examines evidence on the achievement effects of five comprehensive ability grouping plans in elementary schools: (1) ability grouped classroom assignment; (2) regrouping within grade level for reading and mathematics; (3) the Joplin plan--regrouping across grade levels for reading; (4) the nongraded plan--grouping according to performance rather than age; and (5) within-class ability grouping. The digest summarizes the effects found, and presents Slavin's recommendations for schools and teachers regarding ability grouping. (PCB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: