Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWasserwald, Lee
TitelDe-Fusing Dyslexia. Part II.
Quelle(1986), (31 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStudie; Academic Achievement; Behavior Change; Brain Hemisphere Functions; Dyslexia; Exercise; Motor Development; Parent Attitudes; Perceptual Development
AbstractIn a continuation study, 12 students with dyslexia participated in muscle testing and exercises. Six areas were evaluated via pre- and post-tests: academics (using measures of spelling, reading, and math); parental observations of changes in their children (behavioral, academic or affective); perceptual drawing; oral reading; written language; and information retention. Eleven of the twelve students showed significant growth in one to six of the academic tests. Parental observations revealed 10 positive responses. There was no pattern evident in scores on the Slossom Perceptual Drawing Test. Six students showed positive significant results in accuracy on oral reading samples, and seven demonstrated significant comprehension improvements. Copies of letters written by parents are appended. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: