Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBryant, Jeffrey T.; und weitere
InstitutionGeorge Peabody Coll. for Teachers, Nashville, TN. John F. Kennedy Center for Research on Education and Human Development.
TitelOddity Learning in Developmentally Delayed Children: Facilitation by Means of a Stimulus Familiarity Intervention.
Quelle(1987), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cognitive Development; Concept Formation; Developmental Disabilities; Discrimination Learning; Perceptual Development; Preschool Education; Training Methods
AbstractThe study examined the effectiveness of enhancing perceptual differentiation in the training of four developmentally delayed preschool children who were so low-functioning that they did not demonstrate oddity responding (ability to choose one distinct stimulus from a group of identical stimuli). Instead of the Arabic numerals used in the original study, subjects were provided with a specific line drawing surrounded by eight other identical line drawings. Drawings were of common objects. Under these conditions the previously unsuccessful children demonstrated statistically significant increases in percentage of correct oddity responses immediately upon introduction of the arrays of familiar stimuli. Results suggest that enhancement of perceptual differentiation can facilitate relational learning of the type required by the oddity task. (Author/DB)
AnmerkungenGeorge Peabody College, Vanderbilt University, Box 40, Nashville, TN 37203.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: