Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarvey, Dexter; Cap, Orest
InstitutionManitoba Univ., Winnipeg. Faculty of Education.
TitelElderly Service Workers' Training Project. Block B: Cultural Gerontology. Module B.4: Native Culture.
Quelle(1987), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Aging (Individuals); Canada Natives; Client Characteristics (Human Services); Counselor Training; Cross Cultural Training; Cultural Background; Cultural Differences; Cultural Education; Foreign Countries; Gerontology; Interpersonal Competence; Learning Modules; North American Culture; Older Adults; Postsecondary Education
AbstractThis learning module, which is part of a three-block series intended to help human service workers develop the skills necessary to solve the problems encountered in their daily contact with elderly clients of different cultural backgrounds, deals with the cultural heritage of Native Canadians. The module begins with a brief introduction and listing of objectives. The first main section describes several aspects of Canadian history that have contributed to cultural changes among Native Canadians. Some of the difficulties and predicaments that the elder Native populations experienced after the arrival of the first European immigrants are examined. The importance of the Native culture for elders of Native origin is stressed in a section dealing with such aspects of custom and tradition as economics, Indian spirituality (religion), Native celebrations, and diet. A list of selected readings and descriptions of 10 pertinent films are appended. (MN)
AnmerkungenFaculty of Education, University of Manitoba, Winnipeg, Manitoba, Canada R3T 2N2.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: