Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLanham, Frank W.
InstitutionUniversity Council for Educational Administration, Tempe, AZ.
TitelThe Meaning of School Accounts: A Self-Instructional Text. 4th Edition.
Quelle(1983), (119 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Assessed Valuation; Bond Issues; Bookkeeping; Budgeting; Capital Outlay (for Fixed Assets); Classification; Educational Finance; Elementary Secondary Education; Independent Study; Legal Responsibility; Models; Problem Solving; Programed Instructional Materials; School Accounting; School District Spending; Textbooks
AbstractThis handbook is intended for school decision-makers who need to evaluate the validity of financial data before making management judgments. The book is an analysis of what is contained in various kinds of school accounts in relation to what could be or should be contained. The book is for self-directed study, estimated to require not more than six to eight hours to complete. A "scrambled" book format is used with each sheet consisting of two pages with each page having one or more directions to follow. According to the answers given to the problems, directions are given for the next page. The following topics are covered in four chapters: (1) Assets, Liabilities, and Equities; (2) The Flow of Revenue and Expense; (3) Classification of School Accounting Data; and (4) Factors in Evaluation of Classified School Accounting Data. (MLF)
AnmerkungenPublication Sales, University Council for Educational Administration, 108 Farmer Building, Tempe, AZ 85287 ($8.75, nonmembers; $7.30 members).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: