Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArcavi, A.; Bruckheimer, M.
InstitutionWeizmann Inst. of Science, Rehovot (Israel).
TitelThe Negative Numbers. A Source-Work Collection for In-Service and Pre-Service Teacher Courses.
Quelle(1983), (156 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; History; Inservice Teacher Education; Instructional Materials; Integers; Junior High Schools; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Number Concepts; Preservice Teacher Education; Resource Materials; Teaching Methods; Worksheets; Workshops; Israel
AbstractThese materials on negative numbers are designed for use in workshops for pre- and in-service teacher training, especially for teachers in junior high schools. The general aims are: to improve teachers' mathematical knowledge of topics, to enrich teachers' mathematical background, to allow opportunity to discuss relevant didactics, and to create a reasonable image of mathematics and mathematical activity as a human endeavor. The worksheets (in booklet form) generally have a brief biographical-chronological introduction to set the historical scene, an historical source, and leading questions on the source materials and on mathematical and didactical consequences thereof. Each worksheet is accompanied by answer sheets (also in booklet form), containing solutions and further sources and information. Eleven worksheets present the history of negative numbers under such topics as: F. Viete, R. Descartes, contradictions in the use of negative numbers, N. Saunderson, L. Euler, W. Frend, G. Peacock, and the formal entry of negative numbers into mathematics. Comments on how to use the worksheets are briefly presented. (MNS)
AnmerkungenWeizmann Institute, Department of Science Teaching, 71600 Rehovot, Israel. Single copies for academic use are free; others $6.00/set.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: