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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A new allocation model for teaching and nonteaching staff has been developed at the University of Utrecht, in the Netherlands. The model may be characterized as highly normative, leading to lump sums to be allocated to academic departments. These departments in turn are free, within constraints, to budget their activities differently than is assumed within the model. The parameters within the model are optimized with regard to a set of centrally determined requirements using a spreadsheet program on a small microcomputer. Details are given regarding the reasons for designing the new model, the design itself, the process of implementation, and the actual use of the model in the framework of the planning process within the institution. New Dutch government regulations concerning teaching staff structures are reviewed that influenced the development of the new allocation model. Objectives of the model are outlined, including the following: the model would handle all costs; it would coordinate with the general participative structure of the institutional planning process; and while block grants would be given to academic departments, the assumed costs for the various programs would remain visible. A submodel for personnel allocation is also outlined. (Author/SW)
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Dijkman, Frank G.: An Allocation Model for Teaching and Non-Teaching Staff in a Decentralized Institution. AIR 1984 Annual Forum Paper. 1984.
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