Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoldt, Robert F.
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.
TitelReview for Perceived Bias on ASVAB Forms 11, 12, and 13.
Quelle(1983), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAptitude Tests; Attitudes; Military Personnel; Opinions; Test Bias; Test Items; Testing Problems; Vocational Aptitude; Armed Services Vocational Aptitude Battery
AbstractThe project reported here consisted of a sensitivity review of the items of Forms 11, 12, and 13 of the Armed Services Vocational Aptitude Battery (ASVAB). Because administration of this battery is a required step in the accession process, it should be free from perceived bias or offensiveness that could detract from the measurement process. In the percent study, two types of sensitivity reviews were conducted: one by Educational Testing Service (ETS) sensitivity reviewers and one by inductees during their first few days of Basic Training. This report summarizes the procedures and general results. In order to avoid compromising test security, specific item content is not reported here. Instead, examples and analogies are used to convey the kinds of responses encountered. (BW)
AnmerkungenEducational Testing Service, Research Publications, R-116, Princeton, NJ 08541.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: