Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchoenfeld, Alan H.
TitelTheoretical and Pragmatic Issues in the Design of Mathematical "Problem Solving" Instruction.
Quelle(1983), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; College Mathematics; Critical Thinking; Educational Theories; Higher Education; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Problem Solving; Teaching Methods
AbstractThis paper considers the nature of "understanding" in mathematics, and of instruction designed to foster it. The first part is theoretical, presenting an argument that there are (at least) three qualitatively different components to competent mathematical performance: (1) possession of the appropriate set of cognitive "resources," (2) the ability to select appropriately from the resources potentially at one's disposal, and use them with some efficiency (i.e., good "control" behavior), and (3) possession of a "mathematical perspective" that establishes the context within which resources are selected and used. Examples are given to show that the absence of any of these can cause failure in students. The second part is practical, and the focus turns to "positive" behavior. Suggestions are made for (1) solidifying resources including a focus on representations and the use of heuristic strategies, (2) inducing more efficient "control" behaviors, and (3) uncovering inappropriate (anti-mathematical) perspectives in students, and working towards replacing them with perspectives that support the development and utilization of mathematical skills. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: