Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKeltner, John W.
TitelSpeech Communication, Sensitivity Training, Experiential Learning, or "Touchy-Feely" Revisited.
Quelle(1982), (59 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Educational Principles; Educational Research; Experiential Learning; Group Dynamics; Group Instruction; Higher Education; Holistic Approach; Nontraditional Education; Sensitivity Training; Teaching Methods
AbstractDrawing on the author's long personal involvement in several interpersonal communication movements, this paper defines and defends sensitivity training and experiential learning. After examining some philosophical and ethical themes and theories of education, the paper recounts some difficulties of fitting alternative modes of education into the traditional academic environment. It then points out the common criticisms of the "group movement" and evaluates the accuracy and fairness of such critiques. The results of current research on the leader-trainer, groups and group participants, instrumented training, and the effects of experimental groups are then surveyed. The paper also describes the controversy over the role of self-disclosure, discusses the importance of the workshop, and reiterates the importance of a holistic approach to life. (JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: