Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenNewmann, Fred M. (Hrsg.); Sleeter, Christine E. (Hrsg.)
InstitutionWisconsin Center for Education Research, Madison.
TitelAdolescent Development and Secondary Schooling. Conference Proceedings from the Wisconsin Center for Education Research (Madison, WI, February 1982).
Quelle(1982), (254 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adolescent Development; Adolescents; Curriculum; Influences; Parent Influence; Peer Influence; Program Effectiveness; Research Needs; School Organization; Secondary Education; State of the Art Reviews; Student School Relationship; Teacher Influence
AbstractThis document contains the papers presented at a conference that addressed the paucity of research on the relationship between schooling and adolescent development. The first four papers with reaction/comment statements focus on the following topics: (1) distinguishing the appropriate responsibilities of schools to adolescent development; (2) identifying the ways secondary schools differ from other environments such as home, work, and peer groups; (3) assessing the effect of school organizational features (e.g., student and adult roles, reward structures, rule-making and -enforcing) on adolescent development; and (4) citing programs and curricula that positively influence adolescents. In addition, two general background papers are provided, including a brief summary of literature on adolescence and a description of secondary education studies currently in progress. An interpretive summary of the conference and a section on professional experiences and training of conference participants conclude this volume. (Author/HLM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: