Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLarter, Sylvia; Gershman, Janis
InstitutionToronto Board of Education (Ontario). Research Dept.
TitelCONTACT: An Alternative School. How It Meets the Needs of Dropout Students. No. 155.
Quelle(1979), (305 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-88881-157-8
SchlagwörterContinuation Education; Continuation Students; Dropout Characteristics; Dropout Programs; Dropouts; Foreign Countries; Guidance Personnel; Nontraditional Education; Secondary Education; Student Characteristics; Student School Relationship; Youth Problems; Canada; Canada (Toronto)
AbstractCONTACT is an alternative school program for dropout students who return, and for students who do not benefit from a regular secondary school program. Presented are a history of CONTACT school, a study design, a description of how student needs are identified, and a section on the evaluation instruments. Study results attempt to answer questions concerning: (1) the characteristics and needs of the dropout students in CONTACT; (2) how CONTACT attempts to meet the needs of dropout students; and (3) the elements of the program at CONTACT that are successful in meeting the needs of dropout students. (Author/BMW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: