Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScott, Beryl; Parmenter, Trevor R.
InstitutionMacquarie Univ., North Ryde (Australia). School of Education.
TitelAssessment of Needs and Implementation of Client-based Programmes. [and] On-Going Assessment of Work Undertaken by Trainees. [The Granville Project].
Quelle(1977), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Conceptual Schemes; Foreign Countries; Individualized Programs; Mental Retardation; Models; Needs Assessment; Prevocational Education; Program Development; Student Evaluation; Australia
AbstractTwo papers are presented, related to Australian activity therapy centers (places which teach the mentally handicapped personal, social, and prevocational skills complementary to their vocational needs). The first paper discusses the assessment of needs and implementation of client-based programs. Assessment and programing are said to be interrelated, and the following steps are outlined as the most efficient way to develop the skill level of the client: formulate a general organizational goal, initially assess each client, develop an instructional plan to meet the client's needs, implement the plan, assess its progress, and evaluate and modify the plan. The second paper presents a model for the ongoing assessment of work undertaken by trainees at an activity therapy center. Steps of the model include beginning initial assessment, identifying appropriate tasks, surveying antecedent and subsequent events, formulating hypotheses for intervention, selecting data collection techniques, beginning ongoing assessment and establishing a baseline, implementing intervention, deciding whether the results are acceptable, and assessing for generalization. A brief case description of a program to encourage walking behavior is presented. (DLS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: