Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoberts, A. Oscar H.
InstitutionRMC Research Corp., Mountain View, CA.
TitelOut-of-Level Testing. ESEA Title I Evaluation and Reporting System. Technical Paper No. 6.
Quelle(1976), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Achievement Tests; Difficulty Level; Educational Testing; Elementary Secondary Education; Grade Equivalent Scores; Guides; Norm Referenced Tests; Scoring; Standardized Tests; Test Interpretation; Test Reliability; Test Selection; Testing Problems
AbstractFor Title I evaluations, it may be appropriate to test out-of-level; that is, to override publisher's recommendations concerning the difficulty, length, and content appropriate for a particular grade. It is seldom necessary, however, to move more than one grade down. If the mean is substantially higher than the median, then some pupils will have encountered the floor of a test and an easier level of tests should have been chosen. The ceiling of most tests becomes a handicap when three-quarters of a group can answer the most difficult items correctly. In this case, the mean is substantially lower than the median and a more difficult test should have been chosen. In general, the level of a test is suitable when the raw score of the group is equal to or above a third of the maximum score, and somewhat less than three-quarters of the maximum. In norm-referenced evaluations out-of-level testing is possible with most standardized achievement tests because they provide tables for relating raw scores on out-of-level tests to in-level percentile norms. (CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: