Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDay, Richard R.; und weitere
InstitutionKamehameha Schools, Honolulu, HI. Kamehameha Early Education Project.
TitelThe Standard English Repetition Test (SERT); A Measure of Standard English Performance for Hawaii Creole English-Speaking Children. Technical Report #15.
Quelle(1975), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCreoles; Hawaiians; Language Skills; Language Usage; Oral English; Performance Factors; Pidgins; Primary Education; Speech Skills; Standard Spoken Usage; Test Construction; Test Reliability; Test Validity; Verbal Tests
AbstractThe Standard English Repetition Test (SERT) is an instrument designed to measure the Standard English (SE) performance of young Hawaii Creole English (HCE)-speaking children. HCE is colloquially referred to as "pidgin English." Details of the test's construction are given; test-retest and alternate form reliability and validity studies are presented. The test employs the technique of controlled, elicited imitation, which requires the child to repeat SE sentences spoken to him by an adult examiner. The method is based on the assumption that a child who understands a sentence--who is familiar with its syntax, phonology, and vocabulary--will be likely to repeat the sentence accurately. Correlates of individual differences in SE performance are presented for one sample of HCE-speaking children. Possible uses of the test include further research on the relationship between academic achievement and Standard English proficiency, and developmental studies of HCE speakers as they progress through elementary school. (Author/CTM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: