Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKarweit, Nancy
InstitutionJohns Hopkins Univ., Baltimore, MD. Center for the Study of Social Organization of Schools.
TitelIssues in the Measurement of Contextual Effects: Homogeneity of Associations and Multiple Reference Populations.
Quelle(1977), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Environment; Friendship; Group Dynamics; Group Membership; High School Students; Peer Groups; Peer Relationship; Reference Groups; Research Design; Research Methodology; Research Problems; Secondary Education; Social Systems; Student Characteristics
AbstractAn argument is made against the use of school averages as composition measures by documenting the non-random nature of peer associations and by presenting evidence that different students are influenced by different reference groups. The structure of friendship associations among some 20,000 students in the McDill Twenty High School Sample is examined to illustrate the sources of homogeneity among high school acquaintances. These data are then examined to show that different students in schools are influenced by different reference groups that are visible and meaningful to them. The study concludes that school averages are insufficient and substantively weak measures of how individual students experience their school situation. (Author/EVH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: