Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarper, C. B. J.
TitelAttend to Read.
Quelle(1976), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Attention; Attention Control; Elementary Education; Literature Reviews; Reading Ability; Reading Achievement; Reading Failure; Reading Instruction; Reading Processes; Reading Research
AbstractRecent research indicates the centrality of "attending" as a variable in reading acquisition. Attending is, in fact, more important than such traditionally accepted influences as intelligence, cognitive style, attitudes, and language background. Differences in attending behavior, which are molded through match and mismatch of expectations with reality, through maternal direction, through book experience, and through television viewing, related causatively to reading performance. Distractions within the child, within the reading, and within the classroom environment can militate against appropriate attending. Teachers must be aware of the factors which influence attending behavior, in order to combat reading failure. (Author/KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: