Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBernknopf, Linda Altholz
TitelA Comparison of the Responses of Behavior Disordered and Normal Adolescents on a Masculinity-Femininity Scale and on a Stereotyping Questionnaire.
Quelle(1976), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adolescents; Behavior Problems; Emotional Disturbances; Exceptional Child Research; Questionnaires; Self Concept; Sex Differences; Sex Role; Stereotypes
AbstractAnalyzed were the responses of 56 behaviorally disordered and 56 normal adolescents (either 13 or 15 years old) on a masculinity/femininity scale and a questionnaire of sex role stereotypes. Administered were the Masculinity-Femininity Scale of the Minnesota Multiphasic Personality Inventory, the sex role stereotype questionnaire developed by P. Rosenkrantz, and an adaptation of the Rosendrantz questionnaire for use with younger children. Results indicated that the behaviorally disordered males saw themselves as less masculine than normal males, while the behavior disordered females saw themselves as more feminine than normal females. Normal Ss, both male and female, exhibited a higher degree of stereotyping than did behavior disordered Ss. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: