Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNew York City Board of Education, Brooklyn, NY. Bureau of English.
TitelA Reading Manual and Taxonomy for the Social Studies Classroom.
Quelle(1974), (107 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Classification; Content Area Reading; Curriculum Guides; Reading Diagnosis; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Materials; Reading Skills; Secondary Education; Social Studies; Teaching Methods; Vocabulary Skills
AbstractThe purpose of this manual is to assist teachers in developing those reading skills necessary for successful social studies learning, Chapter I discusses the supportive emotional climate and necessary diagnosis that are concommitants. Chapter II discusses reading vocabulary and essential reading skills through selections and sample questions. Chapter III deals with teaching techniques which the teacher can acquire to assist students in the improvement of reading. Chapter IV contains a taxonmy as a guide to materials which can be used to teach needed skills. The guide focuses on a social studies approach to Africa and the United States Government. (Author/TS)
AnmerkungenBoard of Education of the City of New York, Division of Educational Planning and Support Bureau of English, 131 Livingston Street, Brooklyn, New York 11201 ($2.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: