Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRupley, William H.
TitelA Conceptual Research Model for Identifying Effective Teachers of Reading.
Quelle(1975), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Models; Reading Achievement; Reading Research; Research Methodology; Research Needs; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation
AbstractThis paper argues that the first step in research aimed at identifying what constitutes the effective reading teacher should be the establishment of criteria which deals with effectiveness. A conceptual model is presented which could be used to identify the effective teacher. The focal point of the model is that effective reading instruction should be based on measures of students' outcome and then look for process variables which could explain the product. This approach is based on the assumption that students' end of school year reading achievement is directly affected by the reading instruction which they received during that school year. The model is then discussed in terms of three alternative assessment instruments, determining the appropriate unit of analysis, and making decisions about how to best examine these data. (TS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: