Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNarang, H. L.
TitelA Survey of Reading Programs and Practices in Saskatchewan Elementary Schools.
Quelle(1974), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Design; Elementary Education; Elementary Schools; Instructional Materials; Reading Instruction; Reading Programs; School Surveys; State Surveys; Teaching Methods; Canada
AbstractIn order to determine what programs and practices in teaching reading were being used by the elementary schools in Saskatchewan, a survey was carried out in the winter of 1973. Eighty-two percent of the questionnaires (630) were returned by the schools. The survey shows that elementary schools in Saskatchewan use a variety of plans for classroom organization and a large majority of the classrooms are self-contained. Experimentation with other forms of organization is evident in a small number of schools. The methods of instruction also vary considerably as do the instructional materials used in teaching reading. The findings of the survey are presented in both narrative and table form. (RB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: