Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKirchner, Elizabeth P.
InstitutionPennsylvania State Univ., University Park. Coll. of Human Development.
TitelAn Assessment Inventory for the Day Care Child. Volume II: Field Evaluation and Preliminary Findings. Center for Human Services Development, Report No. 25.
[Report No.: PSU-CHSD-R-25
Quelle(1973), (199 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAge Differences; Behavior Rating Scales; Creative Development; Day Care; Evaluation; Language Acquisition; Measurement Techniques; Motor Development; Observation; Preschool Tests; Problem Solving; Racial Differences; Self Concept; Sex Differences; Social Development; Visual Discrimination
AbstractThis is the second of a two volume report of a Day Care Inventory. The author presents an evaluation of the Inventory and make recommendations for changes, deletions and additions so that more satisfactory measures will be available for use in the study of the impact of day care on child development. The evaluations are based upon the findings from 282 day care children in Pennsylvania. The Day Care Inventory contains sixteen separate assessment components; these measures can be used to assess the development of preschool children in the following areas: (1) problem solving; (2) creativity; (3) sensory experience; (4) language; (5) gross motor skills; (6) visual discrimination; (7) social development and skills; (8) self esteem; (9) self concept; and (10) affective behavior. The format for each component evaluation includes a test description, discussion of the administration and scoring, a report of the findings, and a summary containing recommendations. (SDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: